مطالعات خاک شناسی اراضی کشاورزی استان قزوین به روزرسانی می‌شود 

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: طرح و مطالعات ۴۴۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به روزرسانی می‌شود.

نصرت اله نیکو مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از بروزرسانی طرح و مطالعات ۴۴۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان خبر داد و گفت: این مطالعات که در سالیان قبل انجام شده به صورت اجمالی و نیمه تفصیلی بوده که با ایجاد دفتر امور خاک در این مدیریت برنامه ریزی لازم انجام شده تا سطح مطالعات به مطالعات تفصیلی ارتقا یابد.

وی افزود: هدف از راه اندازی و ایجاد این دفتر پیگیری قوانین و مقررات در حوزه امور خاک کشاورزی و عملیاتی کردن آن‌ها مثل قانون حفاظت خاک و خط مشی‌های مدیریت پایدار خاک‌های کشاورزی است.

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با برنامه ریزی لازم انجام مطالعات خاک شناسی و نقشه‌های مدیریت پذیری صورت می‌گیرد که با تهیه این نقشه ها، نوع کاربری اراضی دقیقا مشخص می‌شود.

وی گفت: آموزش کشاورزان در زمینه حفاظت خاک و مدیریت و بهره برداری پایدار از خاک ها، انجام پایش خاک، پیشگیری از تخریب و تغییر کاربری‌های غیر مجاز، پیگیری برنامه تقویت ماده آلی و افزایش حاصلخیزی و کاهش فرسایش و کنترل شوری و قلیایی خاک و توسعه کشاورزی پایدار از مهمترین مزایای ایجاد این دفتر است.

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: استفاده از فناوری جدید در حوزه مدیریت امور خاک کشاورزی و انجام امور تحقیقاتی و پژوهشی در خاک‌های کشاورزی نیز از دیگر اولویت‌های این دفتر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار